En lille sejr med stor betydning

Leave a comment

18/10/2017 by Steen Houman

Der er nok ikke mange der har opdaget det, men floorball lykkedes endelig med at ændre hockey til floorball.

I mangel af bedre? så har det i materialet fra Undervisningsministeret heddet hockey i fælles mål.

Det ændrer de til floorball, dermed er mange mange års kamp for dette lykkedes, og hatten af for Milo hos Floorball Danmark for at det lykkedes.

Jeg tilstår gerne at jeg fra min tid i forbundet ikke lykkedes med at komme igennem, så jeg tog skridtet under, kunne der udvikles materiale til seminarierne via kurser, ja så kunne de kommende lærer der kom ud i folkeskolen, være mere bevidste om hvad floorball var og hvad hockey er.

Men Milo, ja han lykkedes med denne skelsættende sejr, som ikke syner af meget, men ministeriet har sagt ja, vi ændrer fællesmål, så det hedder floorball og ikke hockey

Hvorofor er det vigtigt?

Tja, jeg gætter på der er mange floorballfolk, som stadig støder på sætningen, nå du spiller hockey, eller har børn i skolen som spiller hockey…og ja det skurrer jo i ens floorballhjerte, når det nu er floorball de spiller.

For ingen tvivl, floorball er sjovt, men tror børn og forældre at det hedder hockey og de tænker, det kunne være sporten for mit barn, ja søger de på hoceyklubber i Danmark, bliver de noget skuffet.

Så tillykke til floorball og Milo for at lykkedes med denne nok lille sejr, men betydningsfulde sejr.

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 601,771 hits
