Klubskifte i ligaen

Leave a comment

August 11, 2017 by Steen Houman

Det har længe ligget og ulmet, men nu skifter den dygtige landsholdsback til svenske Malmø FBC.

Så fremover er det den lyserøde trøje den tidligere Benløsespiller vil være at finde i.

Læs mere om skiftet her

Jeg spurgte Daniel MacCabe lidt om skiftet

Hvorfor skifter du til Malmø
Skiftet til Malmø kommer på et tidspunkt i min “karriere” hvor jeg har indfriet mine egne mål i den danske liga. Jeg har spillet i Benløse i mange år efterhånden, og målet var altid DM-guld. Jeg har altid vidst det bare var et spørgsmål om tid før at vi vandt guld efter at have siddet på tronen i ungdomsrækkerne. Derudover ønsker jeg at spille på et højere niveau og have kampe hvor man spiller på 100% hver kamp. Jeg har altid været ambitiøs omkring min sport og stiller mig aldrig tilfreds, derfor er jeg skiftet til Malmø.

Du har trænet med derovre en del gange, hvad er forskellen på svensk og dansk floorball, kan du sætte et par ord på det
Helt grundlæggende kan man sige at svensk floorball er et par niveauer over dansk floorball. Både i forhold til tempoet, teknikken og det taktiske. Det er langt større fokus på at rulle bold i offensiven og hvordan man understøtter hinanden, samtidig med at alle på banen er en trussel. Jeg befinder mig lige nu til czech open, hvor man tydeligt kan se forskellen på den svenske spille kontra spillestilen i Tjekkiet, Letland og selvfølgelig også Danmark.

Hvad er Malmø for en klub, hvad er ambitionerne
En god og ambitiøs klub som på langt sigt ønsker at vinde SM-guld 😉
I den pågældende sæson er målet at opnå en midterplacering i det man kalder den stærkeste all svenskan hidtil.

Der er ikke så mange danske spillere der tager springet til Sverige, kan du give dem et råd
Jeg kan kun opfordre floorballspillerne til at træne hårdt og prøve lykken i Sverige. Det er en helt anden spillestil end hvad man er vant til og det kræver lidt tilvænning. Men jo flere danske spillere der tager springet, desto bedre er det for landsholdet og den fremtidige floorballsport i DK, da man vil stille højere krav til hinanden. Produktet i Danmark vil naturligvis tage skade af hvis alle spillere tager til Sverige, men på lang sigt ville det formentligt gavne sporten i DK.
Daniel MacCabe og landsholdet, bliver der tid til landsholdet?
Naturligvis bliver der tid til landsholdet. Det er jo en ære at spille i de danske farver og spille med den gode gruppe af spillere og mennesker vi har. Når det er sagt, så tager jeg en sæson ad gangen og ser hvad fremtiden bringer. Jeg skal kunne kombinere sporten med min uddannelse og arbejde

Leave a Reply

Blogstats

  • 533,098 hits
