Good governance fra forbundet ønskes!!!

Leave a comment

May 26, 2017 by Steen Houman

300.000 i underskud og en negativ egenkapital på små 700.000.

Det er hvad Floorball Danmark præsenterede ved årsmødet i forbundet.

Hvis det skulle have gået din næse forbi, så blev årsmødet afholdt samtidigt med DM finalerne i Ringsted den 20.maj.

Jeg holder egentlig meget af quizzer, og du kan få en lille quiz herfra…hvor på forbundets hjemmeside kan du finde materialer vedrørende årsmødet?

Den der kan finde det link, får en præmie.

Intet at komme efter?
Nu har forbundet overholdt alle regler vedrørende indkaldelse og som sådan vedrørende de materialer der skal være.

Udfordringen er at det ikke ligger offentligt tilgængeligt, det er kun sendt til formændene for de danske klubber.

Good governance er det ikke, det er lukkethed og ikke forbundet værdigt.

DIF hylder good governance, hvor organisationen Play The Game har opsat
4 kerneområder som et forbund skal leve op til, hvor tre af disse er.
Åbenhed
Demokrati
Økonomi

Jeg vil godt fastslå som tidligere, at forbundet har overholdt lovene, men hvor der tidligere har været materiale tilgængeligt på forbundets hjemmeside, så alle kan se hvilke forslag der er stillet til et årsmøde, så alle kan se hvordan har økonomien det, samt hvem der egentlig er på valg.

Så er det stærkt kritisabelt at INTET er at finde.

Jeg vidste godt at der var årsmøde den 20.maj, men da der ikke var materiale på hjemmesiden tænkte jeg at jeg havde nok misforstået noget.

Så efter DM finalerne gik det op for mig, at jo søreme der har været årsmøde!

Jeg har så spurgt en klubformand om han ikke ville sende mig materialet, så det har jeg fået.

Her kan jeg se at et underskud på 325.000 er hvad forbundet er endt med!
Set i forhold til at der er budgetteret med overskud for 70.00 i sidste år!

Så reelt er der skudt 400.000 forkert uf af en omsætning på 7,9 mill

Hvor 2,3 mill af de 7,9 er tilskud til Bevæg dig for livet, så ud af en omsætning på 5,6 mill, er det meget at ramme skævt.

Forbundet har fået lovning med kredit fra DIF, og jeg håber ikke vi skal hen til tiden 2007-08 hvor DaFU lavede så store underskud, at forbundet måtte låne 1.000.000 kr hos DIF.

Det var uartigt og det var dybt uansvarligt dengang.

Floorball Danmark har budgetteret med overskud på 80.000 dent kommende år, det håber jeg virkelig!

Der hvor forbundet kan tjene penge udover tilskud fra DIF, det er i holdturneringen.

Men siden 2011, der er antallet af seniorhold gået tilbage. 13 hold færre!!! Læs mere her.

Det burde få en eller anden til at sige, øh kan det være rigtigt?

Kom nu igang med at sats på motionisterne, så flere hold kan komme i gang og blive sluset ind i en holdturnering. Men tornerosesøvnen har været en del år, den må ikke fortsætte!

blog 2not-hear-1760776__340

 

 

 

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 513,384 hits
