Århus FK i ligaen….en snak med Lars Skytte.

Leave a comment

April 19, 2017 by Steen Houman

Hvorfor vandt i oprykningsspillet?

Grundlæggende tror jeg jo på at vi har et bedre hold. Vores problem har hele sæsonen været, at vores bundniveau har været skræmmende lavt, og vi spiller da også en første periode i Aalborg på et pinligt ringe niveau (AaB spiller en god periode, så de skal også have credit). Det gør situationen rigtig vanskelig, men heldigvis løfter vi vores spil samtidig med at det virker som om AaB bliver bange for at tabe.

Alt i alt vil jeg sige, at vi spiller 5 fornuftige perioder mod AaB, hvor jeg synes vi er en anelse bedre end dem.

Hvilke tre spillere hos Jeres modstandere i kvarten imponerede dig og hvorfor?

Jeg synes Jonas Jensen stod to brandkampe for AaB. Han er stor og fylder godt i målet, men samtidig er han ganske hurtig i sideforflytningerne.

Ellers mener jeg klart Rasmus Rasmussen er AaB’s bedste spiller. På et ellers meget ungt hold giver han noget ro i spillet. Han havde måske ikke den bedste serie mod os, men der er stadigvæk rigtig meget spil der går igennem ham.

Sidst vil jeg sige at Jannick Kristoffersen imponerede mig. Han er lynhurtig og så har han et rigtig godt trækskud. Lidt for ofte vælger han den svære løsning, men han har helt sikkert et stort potentiale.

Hvordan ser du som træner Jeres sæson?

Vi kan spille rigtig flot og hurtigt floorball når spillet kører, men indimellem så falder vi helt ud af kampene. Det har betydet at vi har tabt nogle point, som vi nok ikke burde, og det er helt sikkert noget vi skal arbejde på at forbedre.

Overordnet er jeg dog tilfreds med at vi vinder en ganske stærk 2. division, og at vi vinder oprykning til ligaen. Jeg glæder mig til den nye udfordring.

Hvis du skulle bestemme hvordan struktur på liga skulle se ud til næste sæson, hvad ville du så ønske og hvorfor?

Hvis jeg kunne bestemme, så opdelte man ligaen i Øst og Vest igen. Jeg synes det er dybt problematisk at vi skal gå direkte fra 2. division til landsdækkende liga. Ved at opdele ligaen, så bliver springet fra 1. division op i ligaen mindsket ganske betragteligt både sportsligt og økonomisk.

Lige nu findes der klubber som eksempelvis Esbjerg og Odense, som mere eller mindre er tvunget til at spille 2. division (som iøvrigt er den laveste række i Jylland). De risikerer altså at møde helt nye hold, hvor de vinder med 20-30 mål. Det kommer der ikke noget godt ud af.

 Som kompromis kunne man lave en konference-liga, hvor man kun mødes på tværs af bæltet en gang i grundspillet. Det ville gøre det muligt at udvide ligaen, så bunden bliver tættere og skellet ned til 1. division bliver mindsket. Derudover sparer klubberne et par ture over Storebælt.

Med den nuværende struktur, så er jeg meget nervøs for hvad der sker når fordelingen af Øst-/Vest-klubber bliver skævvredet.

img_4602

Leave a Reply

Blogstats

  • 523,157 hits
