Når kampen stopper før tid!

Leave a comment

12/03/2017 by Steen Houman

I weekenden blev der afviklet en kamp i divisionerne, og det endte med at dommerne måtte fløjte kampen af, da modstanderne ikke var nok spillere.

Det som følge af en del røde kort og udvisninger.

At fløjte en kamp af på dette grundlag, har jeg nu aldrig hørt om, og det var det ene hold anfører der tog fat i mig, for at høre om jeg havde hørt om det før.

Så vi fik en lille snak om kampen.

For hjemmeholdet kom hurtig på 5-0 efter 7 min, så tog udeholdet timeout. Udeholdet var til start 8 markspillere og en keeper (der er 9 på kampprotokol dog).

Udeholdet er et mandskab der går kontant til sagen, og er glimrende spillere, men det fysiske spil er også deres varemærke.

Kampens udfald var der egentlig aldrig tvivl om, og i tredie periode kom så det interessante.

43.26 5 min udvisning til udeholdet
Det benytter hjemmeholdet til at lave tre scoringer, og nå ja så en udvisning til gæsterne i den 5 min udvisning så stilling nu er 11-3

50.21 2 x matchstraf til gæsterne, samt to spillere der skal sidde straffen på 5 min
Nu er gæsterne nede på 6 markspillere, hvoraf to sidder til udvisning og to ude med rødt kort.

54.09, 2+10 til gæsterne, så to mand i straffeboksen yderligere.
Nu er de nede på 2 markspillere og en keeper, og reglerne siger du skal have mindst tre markspillere, for at kunne spille.

Så dommerne fløjtede kampen af, og holdene sagde tak for kampen til hinanden, og så endte denne historiske kamp!

Er der andre der har oplevet lignende, så kom gerne med historien. Hjemmeholdets anfører som har spillet liga og floorball i mange år, ja han havde ikke lige oplevet dette før.

Om der er en morale på en sådan historie, det skal jeg ikke kunne sige, men at man i sportens verden møder mange forskellige opfattelser af hvordan man skal spille floorball, og man kan blive udfordret på sine værdier.

At forbundet er opmærksom på problematikken er kun godt, for det er særdeles rutinerede dommere der bliver sat på deres kampe!

floorball kamp stoppet

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 602,388 hits
