Det er Danmarks bedste spiller

Leave a comment

20/12/2016 by Steen Houman

Den eneste danske spiller der er at finde i verdens bedste liga, nemlige den svenske. Her slår danske Cecilia Dinardo sine profiler hos Malmø FC.

Jeg fik en snak med hende om det at være tilbage igen i SSL.

Hvad gjorde du valgte at spille SSL igen?
Jeg har savnet at spille SSL lige siden jeg tog hjem fra IBK Dalen.

SSL er en landsdækkende liga med 14 hold, hvor niveauforskellen mellem top og bund ikke er ret stor. Der er tæt konkurrence i alle kampene, hvilket er særdeles motiverende. Så da muligheden opstod igen, var jeg nødt til at give det en ny chance.

Hvordan kom kontakten til Malmø
Jeg blev kontaktet af klubben efter VM sidste år i december.

Hvad overbeviste dig om det skulle være Malmø
Jeg synes Malmø er en spændende klub. De havde deres første sæson sidste år i SSL, hvor de blev nr. 9. Det er et hold og en klub, der ønsker at udvikle sig og gøre indtryk i SSL, så det er jeg glad for at være en del af. Desuden er jeg glad for at kunne bo i København samtidig.

Hvad gør. At en dansk spiller faktisk kan begå sig i verdens bedste liga?
Teknik, overblik og fysik er hvad der kræves. Det er en god start at kunne måle sig fysisk med svenskerne. Teknikken og overblikket starter i juniorårene.  

Da jeg var junior, blev jeg fx efter træning for at øve skud eller andre ting. Jeg ønskede hele tiden at blive bedre og jeg hadede tanken om at tabe. Den sult og iver efter at blive bedre og vinde, kan jeg virkelig mærke brænde indeni, efter at jeg gjorde comeback i SSL.

Hvor mange gange om ugen træner i
Vi træner floorball 4 gange og har 2 styrketræninger derudover.

Malmø har haft en svær sæsonstart men det ser ud til i er kommet opgang. Hvorfor?
Vi har fået justeret lidt i kæderne og fået styr på vores boxplay og powerplay, hvilket har vist sig at være afgørende i de første kampe. Ligaen er tæt, derfor koster de mindste fejl dyrt.

Hvad syntes du om dit eget spil
Jeg har skulle vænne mig til de mange træninger og det høje niveau igen. Jeg synes dog efterhånden, at jeg begynder at finde mit spil og min plads på holdet.

Hvis unge danske piger har ambition om Sverige. Hvilket råd vil du så give dem?
Vær’ sulten efter at blive bedre hele tiden!

Meld dig til floorball camps, evt. i Sverige, så du kan se, hvad det er unge spillere i floorball’ens hjemland fokuserer på.

Hvis den svenske liga er niveau 10. Hvor vil du så placere den danske liga
Det er svært at svare på når niveauforskellen mellem top og bund i den danske liga er så stor. Men jeg tror ikke det er helt forkert, når folk siger at den danske liga svarer til div. 2 i Sverige.

Er det nemt at komme til Malmø og se dig spille? Hvad koster det at se en kamp?
Vi har hjemmebane i Baltiska Arena i Malmø, som også er nem at komme til med offentlig transport. En kamp koster for voksne 80 SEK. Inkl. adgang til herrekampen.

Skulle der være en klub der ønsker at se en kamp, er jeg sikker på, at Malmø FC gerne vil hjælpe med dette.

Malmø FC ligger her inden jul nummer 7 i ligaen, hvor de 8 bedste hold går til slutspil.
Cecilia Dinardo har lavet 16 point i denne sæson i holdets 13 kampe. Det gør hende til nummer to på den interne topscorerliste på holdet.

Leave a Reply

Blogstats

  • 579,004 hits
