10 skarpe Nicklas Højholt, Skanderborg

Leave a comment

October 22, 2016 by Steen Houman

10 landskampe har Højholt faktisk på sit CV, og den 27 årige Frederikshavner gør comeback i ligaen efter et års pause fra ligaen.

Seneste klub var Århus FK hvor han lavede 4+4. Hvilket må siges at være ganske pænt for Højholt der ikke har spillet på liganiveau siden 2010/11.

Nu er han i Skanderbor sammen med mange af vennerne fra Frederikshavn

Hvad var din første klub?
Min første klub var Bulldogs i Frederikshavn, inden det blev til Blackhawks.

Hvad kalder dine holdkammerater dig?
Jeg bliver i daglig tale kaldt Jussi, som stammer fra Bulldogs tiden, da der var nogen der mente jeg i sin tid var lookalike med Esa Jussila fra Finland.

Hvad er din bedste floorballoplevelse?
Der har efterhånden været en del gode oplevelser, men da jeg var med til VM kval i 2010 og spille for landsholdet har nok været den bedste floorball oplevelse.

Hvem ville du gerne spille på hold sammen med?
Alle mine holdkammerater i Skanderborg.

Bedste modspiller i denne sæson?
Nu har vi ikke mødt alle hold endnu, så svært at sige. Men indtil nu, må det være en Mikkel Skov fra Sunds der har imponeret mig mest.

Hvem er den smarteste floorballspiller på dit hold?
Det må være Brian Nielsen, som er en klippe på centerpladsen.

Den bedste floorballøvelse?
Bedste øvelse er FIF/Småspil

Hvilken bane/hal er den bedste at spille i?
For mig vil det nok altid være Abildgårdhallen med det bullede trægulv.

Bedste periode I har spillet i denne sæson?
Perioden mod Aab, hvor vi vender 1-3 til 4-3, hvor vi endelig for omsat alle vores chancer til mål.

Hvad motivere dig som floorballspiller?
Det der motiverer mig er helt sikkert at vinde, og yde mit bedste i holdets tjeneste

2015/16 Nicklas Højholt Randers 1.div
2014/15 72. Nicklas Højholt Århus FK 4 4 8
2013/14 Nicklas Højholt Skadet
2012/13 50. Nicklas Højholt AaB 2 7 9

Leave a Reply

Blogstats

  • 384,050 hits
