10 skarpe Jonas Johansen, Frederikshavn

Leave a comment

October 17, 2016 by Steen Houman

Han er en af the local boys fra Frederikshavn. Sidste sæson kørte jeg ligeså 1o spørgsmål til diverse spillere fra ligaen.

Så tak til de spillere der er med til at bidrage.

Tilbage til Jonas Johansen, fra ligadebutsæsonen lavede han faktisk samme antal point som sidste sæson. Men dengang var det i vestrækken, så spillet er løftet.

Han er trods den unge alder, en af de erfarne spillere i Frederikshavn, og har 6 U19 landskampe på sit CV. En af de disse landskampe blev han faktisk Man of the Match

Hvad var din første klub?
Jeg startede med at spille floorball i FC Outlaws tilbage i 2005. Da Outlaws og Bulldogs valgte at slå sig sammen, flyttede jeg til Brønderslev for en kort stund, inden jeg igen landede i Frederikshavn.

Hvad kalder dine holdkammerater dig?
Jeg bliver nok for det meste kaldet Jones. Der er dog en række andre navne, der ikke tåler dagens lys tror jeg haha.

Hvad er din bedste floorballoplevelse?
Jeg har haft mange gode oplevelser med floorball – må dog fremhæve enten nogle af vores DM-titler i ungdomsårene, eller U19 A-VM for en række år siden efterhånden. Det var sjovt at prøve kræfter med nogle af de store drenge i spillet.

Hvem ville du gerne spille på hold sammen med?
Ved ikke om jeg som sådan har de store ønsker om at spille på hold med nogen – er dog glad for at Rasmus Bengtsson er flyttet tilbage igen, da ham og jeg er fulgtes ad helt siden vi var små.

Bedste modspiller i denne sæson?
Bedste modspiller i denne sæson ved jeg ikke helt efter kun 3 kampe. Mike Trolle er aldrig sjov at spille overfor, man har en hvis respekt over for en mand der har opnået de ting som han har – så det sidder selvfølgelig lidt i baghovedet når man trækker op til skud.

Hvem er den smarteste floorballspiller på dit hold?
Den smarteste spiller på vores hold må være Anders Jørgensen. En spiller der efter mit hoved er virkelig undervurderet. Han kan få tingene til at se så let ud, og han gør det nærmest uden at få sved på panden.

Den bedste floorballøvelse?
Bedste floorballøvelse er powerplay.

Hvilken bane/hal er den bedste at spille i?
Min absolutte yndlings-hal i floorball-DK er Idrætshallen i Frederikshavn. Her har vi gennem årene mange gode minder fra, og jeg er glad for vi i år har fået flyttet vores hjemmekampe derhen, i stedet for Abildgårdhallen, hvor forholdene mildest talt ikke er optimale.

Bedste periode I har spillet i denne sæson?
Efter 3 kampe må det jo være vores 3.periode i udebanekampen mod Benløse, hvor vi vender 9-2 til 10-8, og er tæt på at få kampen presset i overtid.

Hvad motiverer dig som floorballspiller?
Det der motiverer mig som floorballspiller er helt sikkert viljen til at vinde og min stædighed. At vinde er alt for mig, sådan har det været lige siden jeg var lille. Jeg har elsket at få modstand, det har bare gjort min trang til at vinde endnu større. Det har også givet nogle skænderier på hjemmefronten, når der har været brætspil eller lignende – jeg giver mig ikke.

Min blog er blevet nomineret til årets sportsblog, gør gerne mig og de andre nominere den tjeneste at gå ind og giv din stemme til den du syntes skal vinde.

Det gør du her

Sæson # Spiller Klub Mål Assist Point
2015/16 27. Jonas Johansen Fr.havn 11 5 16
2014/15 38. Jonas Johansen Fr.havn 8 9 17
2013/14 135. Jonas Johansen Fr.havn 1 1
2012/13 24. Jonas Johansen Outlaws 12 5 17

Leave a Reply

Blogstats

  • 576,997 hits
