Kunsten at dække op del 2 set fra keeperens side.

Leave a comment

September 22, 2016 by Steen Houman

I indlægget kunsten at dække op, ja der var keeperen fra Helsingør, dygtige Michael Ejlerskov, flink til at give respons på situationen jeg beskriver i indlægget.

Jeg læste lige din analyse fra 3-1 målet mod Skanderborg. Den rammer spot on og vi har allerede talt om det til træning.

Har ikke selv lyttet efter på klippet, men jeg kalder faktisk backen hen på boldholderen, som jeg i 9 ud af 10 tilfælde ikke ville gøre, men som du også har set, så er den frie spiller leftspiller, hvilket gør at han har svære betingelser for at modtage pasningen.

I vores træninger har vi dog haft en del fokus på det tilbageløb, som vores back tager med at gå mere på pasning end boldholder. 
Jeg sidder faktisk ikke rigtigt i målet, jeg kommer en lille smule på mellemhold, da jeg kalder backen modsat af hvad han gør, der er jeg allerede ved at placere mig til en pasning, så jeg får ikke lukket stolpen af. Samtidig skal det siges at Mathias Christoffersen sender et rimelig klinisk skud af og i den helt rigtige højde, det var ret kvalificeret.

Tak til Michael Ejlerskov, for at bidrage med keeperens vinkel og med hvad det er for aftaler der faktisk er mellem spillerne på et hold.

Helsingørspilleren der laver fejlen, inden det skete, havde jeg faktisk noteret ham for flere positive ting, og kunsten er at lære af sine fejl og komme videre, mon ikke han gør det.

hft7

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 465,357 hits
