Nr.10, Johan Åhlberg

Leave a comment

June 29, 2016 by Steen Houman

Han var en særdeles populær spiller i Århus og det blev til ikke så få mål for ham. 105 scoringer i 44 kampe. Efter successen i Århus, så røg han til norsk floorball, hvor målene stadig fortsatte.

I Danmark var svenskeren med til et skaffe det eneste DM guld på herresiden til Århus og han kom da også på årets hold i Danmark den sæson.

Jeg spurgte ham lidt om hans tid i Danmark

1) Hvorfor endte du med at spille i Danmark
 Min venn Ted berg hade redan spelat 1säsong i Århus og han frågade om jag hade lust att pröva på. Ville bort och pröva något nytt så var perfekt det.

2) Hvad var dine tanker om floorball inden du kom
Hade själv bara spelat cirka 2år innan jag kom till Århus så man var inte helt säker på hur det skulle gå men tyckte det gick ganska bra tillslut. Visste inte så mycket om ligan innan.

3) Hvad var dit indtryk af den danske liga
Den danska ligan är väldigt lik den norska tycker jag, top4 holden er meget bedre en resten av holden.

4) Har du en god anekdote du vil fortælle
Det bästa var väl när man vann 2guld og Mbc cup, var mycket guld på 1år !

5) Kan du huske 1-2 danske spillere der gjorde indtryk på dig
Rasmus adamsen som jag själv spela med er vell den jag fusket best. Väldigt fin kille på planen og på sidan av. En riktig krigare også!

6) Har du en speciel kamp du husker
Det er nog finalen när vi vann över brönderslev som man husker best. Var god stämning långt in på natten.

7) Ordet er frit
Var nu en stund siden jag spillet i dk men det föles litt som att intresset for innebandy har blivit större alligevel. Och Danmarks bäste spelare kommer alltid vara Morten junior Larsen för mig

floorball173

Leave a Reply

Blogstats

  • 577,007 hits
