Der bliver altid skudt på en organisation

Leave a comment

May 14, 2016 by Steen Houman

DaFU er ingen undtagelse, utilfredshed om det ene eller det andet, det er en del af dagsordenen. Det gælder alle organisationer, hvor du ofte vil høre sætningen

Hvorfor gør de ikke ?

For mig er der tre områder hvor DaFU skal lykkedes, for at jeg er tilfreds. Nu skal DaFU jo som sådan ikke indrette deres arbejde efter at gøre mig tilfreds, men for mig er det det tre centrale emner

  1. Politisk ro
  2. Vækst
  3. Styr på økonomien

Det er ikke mange år i DaFUs blot 26 årige historie at alle tre parameter har været opfyldt.

Jeg glæd mig over der er politisk stabilitet med en formand der snart har siddet et par år og som har fået bevæg dig for livet til DaFU med de mange penge og muligheder. At have politisk ro er enormt vigtig, perioden med kup, magtkampe og utallige formandsskifte er bare en skidt cocktail.

DaFU er et forbund det i mange år har vækstet, men de 3 forrige år har der været  stilstand, men nu går det igen den rigtige vej. Men DaFU skal være opmærksomme på at få gang i breddemedlemmerne og SKAL se på en smidigere struktur for turneringen og hvordan denne vækster.

Jeg kan leve med forklaringen med dette års underskud, det har sine dyre forklaringer, og DaFU har gjort et dyrt valg. Nu er valget taget og kan ikke ændres og næste år skal give plus.

Så 2 ud 3 parameter er godkendt men en løftet pegefinger på økonomien.

Leave a Reply

Blogstats

  • 523,167 hits
