Fallit hvis ligaen bliver øst/vest opdelt

Leave a comment

March 7, 2016 by Steen Houman

Det var en kommentar på et af mine indlæg, og et spørgsmål jeg får stillet mange gange.

Hvad er falliterklæringen? Hvis det bliver øst/vest?

Den er for mig at se at DaFU og klubberne ikke har set hinanden dybt i øjnene for en del år siden og snakket om hvad er det vi skal med en liga.

Hvad er det for nogle krav vi skal stille til hinanden, for at løfte det fælles produkt der hedder liga?

Det er for mig det som ærgrer mig.

Helt personligt, så. Jeg stor fortaler for en liga der er landsdækkende, men jeg tror også det er klogt at gå et skridt tilbage, og få klubberne med på niveau 9-16, så de faktisk kan blive aktuelle for en liga.

Dermed skal du også snakke om, hvad skal en klub leve op til, for atkunne være med i 1.div.

Som sådan er det ikke svært at rykke i ligaen, kunsten er at kunne etablerer sig, og det sker kun når du har en velfunderet klub, og der knib det for mange klubber i første div.

Skal vi løfte ligaen som produkt, skal der stilles krav til de hold der spiller med på de to højeste niveauer.


  

Leave a Reply

Blogstats

  • 523,260 hits
