VM 2015 – Danmark vs. Tyskland kampgyseren!!

Leave a comment

December 9, 2015 by Kristine Hamann

kkk kopi

Ja nu var jeg jo på farten i går, og kunne dermed kun følge med i kampen på iphone, i bil og på vej. Var glad for jeg overlevede og ikke kørte galt, tror flere billister i det nordsjællandske, har tænkt hvad laver hun dog? Sad og hamrede i instrumentbrættet, alt for euforisk, hver gang Bjerre tog bolden under straffe!

Sjældent har jeg oplevet så spændende en kamp, vi var så tæt på!!!

Jeg vil ikke lægge mig ud med det store kampreferat, grundet jeg ikke havde mulighed for at nær se kampen ordentligt, men jeg oplevede et stærkt dansk hold, der stod godt og solidt i forsvaret og gjorde hvad de kunne for at få bolden ind i modstanderens mål, men det var tæt som forudset, og begge hold ville ikke give sig.

Danmark spillede såvidt jeg hørte fra Houman (igen jeg var på iphone, så tilgiv mig hvis det er forkert) 2 kæder mod tyskerne, og det var to stabile kæder. Anden kæden står en fin kamp, holder godt på bolden og skaber afslutninger, og står fint i forsvar. Så bare ærgerligt de 10 min ikke gav mål, og så ærgerligt at straffekonkurrencen blev sidste udvej, selvom det gjorde publikum fik noget for pengene, i spænding og åndenød.

Ja to sum up, vi skulle have været videre…

Det kunne have gået begge veje, tyskerne lavede nogle vilde straffeskud langt ude fra siden og langt væk fra mål, ligesom danskerne missede, måske ved at være for forsigtige i forsøget på at udkonkurrere målmanden. Hvilket minder mig om at straffe-målskud, virkelig er vigtigt at få ind i træningen, men hvordan får man det ekstreme pres pigerne havde med sig, ind med i træning? hmm godt spørgsmål.

Bjerre stod som en klippe under monster pres. Caroline Christoffersen spillede sig til WOM og gav perfekt mål! Cecilia Di Nardo kom også på måltavlen. Damerne skulle have scoret flere mål, før og under straffe (men ja nemmere sagt end gjort) og ja så var der lige Thorkild og en vis rød farve, ja host host og så siger jeg vidst ikke mere om det 🙂 eller jeg er nu nysgerrig, især efter snak men en vis Houman, hvem dømte det røde kort?

thorkild kopi

Synes ikke at se, at det var dommerne i første omgang? Hvad skete der? Får forhåbentligt Thorkild i røret her til morgen, og så må vi høre hvad han siger.

I retrospektiv på kampen, er det virkelig synd for Danmark, at en mistet bold foran mål igen blev straffet så prompte, håber damerne og Martin får kigget på det i forhold til kampen i dag, hvis de skal gøre sig håb om at komme tæt på bedste placering,  9-12 plads, for det er jo desværre ikke første gang at så basal en fejl er sket i denne turnering, med efterfølgende straf. Tror det er essentielt at stoppe antallet af den slags fejl fremover, så havde vi nok have været et andet sted i turneringen.

JA jeg håber damerne forstår, det er sagt med respekt for det store arbejde de allerede har gjort, med overbevisningen at de er de bedste danske kvindespillere. Velvidende at det ikke nytter noget at sidde og sige hvis og hvis.. Ting sker og fejl sker men når stormen har lagt sig og damerne er hjemme igen, er det godt at se på og prøve at forbedre, sådan er gamet jo 🙂

Det er kun fordi ønsket er, at de viser deres bedste på banen og kommer langt. Spillerne er jo for seje, og havde en reel chance for at komme videre, og så er det sgu da bare ærgerligt, godt inde i grundvolden!

Ifølge Steen Houman virker det til russerne har en bedre anden kæde, men mangler spiller profiler som vores Di Nardo, til gengæld er det vidst ishockey spillere med god fysik og fart, så det bliver enormt spændende, hvad udfaldet bliver. Nu Thorkild er sat ud af spillet, håber jeg Martin formår at agere solid støtte og kunne stå presset ud, sådan at han får taget de rigtige beslutninger for kvinderne og sejr.

Jeg hepper hvert fald med fra sidelinien idag på Martin & holdet, kom så giv de russere tæsk!

 

 

 

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 416,283 hits
