VM 2015 – Målkvinde Bjerre om kampen.

Leave a comment

December 9, 2015 by Kristine Hamann

99. Bjerregaard Camilla (Goalkeeper)

Hey Bjerre, sikken gyserkamp i dag, hvordan har du og pigerne det? Det satme vildt at skulle afgøre en kamp på den måde, så sejt stået!!!! Hvordan tackler man det mentalt som målkvinde? Det kunne være rart at høre lidt om det fra dig.

Jamen lad mig sige det sådan.. Jeg har aldrig nogensinde tudet over en floorball kamp.. Før i dag.. Jeg og resten af holdet ville den sejr mere end noget andet.. Specielt mod tyskerne som vi følte vi skulle have en revanche mod ift. sidste VM. Denne gang var det vores tur!

Holdet har lige været ude og spise aftensmad, og det var rart lige at blive samlet igen her nogle timer efter kampen. Mange inkl. jeg selv sidder med tankerne “hvis jeg/vi nu bare havde gjort det her anderledes”, hvis nu dit og hvis nu dat..

Alle føler de kunne have gjort bare lidt mere og så havde den sejr været vores.. Men fakta er bare at det ikke er os der fik den sejr i hus og lige nu føles det bare uretfærdigt alle er kede af det.. Denne kamp var uden tvivl mit livs vigtigste kamp.. Og jeg vidste det ville blive tæt og svær kamp som kunne ende i overtid. Men at skulle ud i straffeslag var godt nok vildt.

Lige nu kan jeg kun huske de to straffe jeg slipper ind og igen rammer den følelse af “jeg skulle have sat mig hurtigere ned, gået hurtigere ud” osv. Jeg vil ikke kommentere mere på kampen, vi skal alle have den lidt på afstand og fokuser på den næste opgave der står foran os i morgen eftermiddag. Blot en sidste ting skal nævnes..

Vi er det yngste landshold jeg har spillet på lige pt. og jeg kunne ikke være mere stolt af hele holdet og vores indsats indtil videre, alle har præsteret at taget ansvar for opgaver der skulle løses og at vi taber kampen i dag er bare møg ærgerlig.

Vi rejser os som et hold!

Tak Bjerre, for kommentar. Vi følger jo spændt med fra Danmark i dag kl 14.30, så 1000 x positive vibes og krydsede fingre og ben herfra!

Leave a Reply

Blogstats

  • 509,621 hits
