VM Optakt Danmark – Singapore

Leave a comment

December 7, 2015 by Kristine Hamann

gg, kopi 2

Så skal Danmark i ilden igen! Ja uden hviledag denne gang, så jeg håber kvinderne gik tidligt i seng i går aftes :)

Denne gang skal de spille mod Singapore, som i 2013 lå placeret på en 21 plads. Singapore har i denne omgang tabt til Japan 4-3, men vandt over Australien 5-4, så det siger lidt om hvad der møder Danmark i morgen.

Følgende spillere scorede mod Australien; 51 hui Hui Ong med 2 mål og 57 Sharifah Alhadad og 13 Joscelin Kee med assist fra 39 Debbie P0h, 3 Xuan Yeo, og to assist fra Amanda Yeap. 37 Laura Tan, 39 Debbie Poh og 19 Nathalie Wee scorede mod Japan, med 2 x assist fra 93 Gracia Sengutuvan og 77 Soak Kuan Lai.

Så nu må vi se om det er de samme spillere der markerer sig i dag.

Singapore spillerne er jo ikke ret høje, og spiller ikke så fysisk hårdt som australierne gjorde, men de kan være hurtige, så det bliver spændende og se om pigerne beholder gejsten og tempoet, når der ikke bliver gået så hårdt til den. Det er oftest bedre at være underdogs, i forhold til kampgejsten, så jeg venter spændt at se danskerne udsætte de her piger for alt hvad de har i sig, og at danskerne bruger den her kamp til at øve sig i at blive ved og sætte standard for tempo og antal mål, der skal ind ideelt set.

Danmark burde virkelig gå ind og levere en kraftpræstation i dag, hvis de skal klare sig godt i deres videre VM færd, især hvis de vinder gruppen og begynder at møde hold, der er teknisk bedre og styrkemæssigt virkelig vil udfordre danskerne.

Singapore (og Japan) virker til at være glade for at skyde langt ude, så jeg tror det er klogt at være opmærksom på forsvar, når de kører solo med trækskud fra midten af.

Jeg må hellere sende den her afsted og gøre mig klar til at se kampen om 15 min, hep hep heeeeep det bliver spændende!!

Jeg følger spændt Di Nardo’s færd i dag, håber at se en masse gode mål, men også Vistisen, Christoffersen, Vestergaard og Sørensen håber jeg på leverer. Fra backenes side krydser jeg fingre for Helander,  Vestergaard og Grønbech kommer på måltavlen.

Ja til slut håber jeg Olausson har fået hvilet benene, og er klar til kamp, håber hendes ihærdige arbejde og forsøg på mål, bærer frugt.

GLÆDER MIG TIL AT SE EN MASSE MÅL!

Leave a Reply

Blogstats

  • 523,251 hits
