VM Baggrund – Teamleader og diætist Nadia – om sin rolle i Finland.

Leave a comment

December 6, 2015 by Kristine Hamann

nadia

Hvad havde du gjort dig af tanker og forberedelser, inden afrejsedagen

Jeg har selvfølgelig selv være spændt på, hvordan det hele ville komme til at gå. Mit fokus har hele tiden være på, at pigerne skal kunne koncentrere sig om floorball-spillet, og hvordan jeg som holdleder, kan hjælpe dem på vej. Mine forberedelser inden vi tog afsted har været meget i at bestille elektrolyt pulver, informere pigerne omkring praktiske ting om fødevarer at medbringe på rejsen, at tale med kaptajnerne omkring hvordan det skal forgå i omklædningsrummene under kampene m.m. Jeg er sådan lidt med over det hele.

Hvad består dine opgaver af

I Finland består min største opgave i, at piger har det godt, er de rigtig steder på de rigtige tidspunkter, og alle materialer er på plads. Derudover er min opgave også at handle ind til frugt, snakke med piger om aftenen, være i omklædningsrummet (jeg er den eneste kvinde i lederteamet), og ellers bare hjælpe hvor der er behov for det.

Hvad tror du bliver jeres største udfordring

Spillemæssigt skal du snakke med trænerne. For mit vedkommende, kommer til at være meget at piger får nok energi og væske i løbet af dagen. De skal være i overskud hele tiden for at kunne yde maksimalt.

Hvordan oplevede du kampen mod Japan

En del af piger var meget nervøse op til kampen, og jeg tror alle var lidt spændte, da det var den første kamp. Vi havde en god opvarmning og humøret var højt i omklædningsrummet. Efterfølgende har det været en lettelse over hele teamet og holdet. Vi havde forventet at vinde, men vi må ikke undervurdere vores modstander. Gerneralt vil sige siger at pigerne var meget koncentreret, og det var tydeligt de var trætte om aften.

Hvordan ser du landsholdssammensætning, der er jo kommet en del nye piger med

Jeg ser både nye rookies (unge som ældre) og erfarende spiller på holdet. Jeg oplever, de erfarne er gode til at tage imod de nye, og de nye er gode til at lytte til de erfarne. Det er kun vores tredje dag herovre, så det kan være svært at forudsige, hvordan de vil agere under pressede situationer. Men lederteamet og jeg vil gøre vores for at få det til at fungere, så godt som muligt.

Tak til Nadia, krydser fingre for det går hende godt, nu det hendes første VM med damelandsholdet 🙂

Leave a Reply

Blogstats

  • 522,873 hits
