Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Anna Bang Larsen

Leave a comment

November 29, 2015 by Kristine Hamann

1. Bang Larsen Anna (Goalkeeper)

Navn; Anna Bang Larsen, Alder; 22, Klub; Århus Floorball Klub, Målkvinde og spiller i nr. 1. Antal landsholdskampe og antal VM du har deltaget i; Jeg har deltaget i 7 landsholdskampe. Jeg har kun været med til VM kvalifikation, så dette bliver mit første VM.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Jeg er opvokset i Frederikshavn, hvor alle kender til floorball. Jeg startede fordi nogle af de piger jeg spillede fodbold med var begyndt til Floorball. Jeg har spillet i 8 år, tror jeg.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Jeg ELSKER at vinde. Selvom at nogle sæsoner kan blive lange, så er der intet som følelsen af at stå med DM guld om halsen ved sæsonens udgang. Derudover spiller jeg sammen med nogle af mine bedste veninder, så det handler ikke altid kun om floorball, men også det sociale samvær.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Den absolut bedste oplevelse er den sidste DM finale Bulldogs damer var i. Vi vandt over Outlaws som hele sæsonen havde været stærkest i de indbyrdes kampe. Vi var underdogs, og vi havde mistet flere spillere i sæsonen til Outlaws. Vi vandt kampen hele 6-2. Det var min første DM finale, og uden tvivl den fedeste!!

Bedste spiller du har spillet sammen med

Cecilia Di Nardo, ikke nok med at hun er en af mine bedste veninder, så er hun også uden sammenligning Danmarks bedste damespiller!

Hvem ville du gerne spille på hold med

Jeg er fuldt ud tilfreds med det hold jeg spiller på i dag, men jeg kunne nu godt tænke mig at spille bare en enkelt kamp med ”det gamle Bulldogs hold”.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Et WM er en af de ting jeg endnu ikke har oplevet, så jeg glæder mig til at opleve stemningen og kampene. Derudover glæder jeg mig til at være en del af det virkelig gode Team vi har os målmænd imellem!

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

hmm. Jeg syntes selv at jeg er god til at bakke op om tøserne selvom at jeg er på bænken. Så godt humør og en masse highfives!

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Da dette bliver mit første WM, har jeg ikke nogle forventninger, udover at jeg vil gøre mit allerbedste og gribe chancen hvis jeg får den.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Der er mange aspekter i hvordan man fremme kvindefloorball, men én af de ting jeg husker fra dengang jeg startede til floorball, var at vi var et hold kun bestående af piger. Jeg tror rigtig mange piger afskrækkes af at de skal spille med drenge. Blandede hold er intet problem ved det yngre årgange, men jeg tror det er vigtigt for de lidt ældre piger, at det sociale samvær er i centrum. Du skal elske at komme til træning, før du kommer til at elske sporten!

Mange tak til Anna, pøj pøj med den 4 december!

Leave a Reply

Blogstats

  • 466,642 hits
