Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Martina Mörch

Leave a comment

28/11/2015 by Kristine Hamann

27. Morch Martina (Defender)

Navn; Martina Mörch, Alder; 18 år, Klub; Malmö FBC, Sverige, Position; Forsvarspiller/Back, Nummer; 27 (landshold) 13(Malmö FBC), Antal landsholdskampe og antal VM du har deltaget i; 7 landskampe, 0 VM

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Jeg er ikke helt sikker på hvornår jeg startede, men det er cirka 7 år siden. Jeg startede til floorball da det er en enormt populær sport i den by som jeg bor i og de ledte efter spillere til et nyt pigehold. Jeg syntes det lød sjovt og jeg startede sammen med 3 klassekammerater, som også stadig spiller i dag.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Viljen at altid stræbe efter at blive bedre og at ville opleve ting som VM, mesterskaber og guldmedaljer.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Helt klart når jeg sammen med mit klubhold vandt SM-guld for Piger 18 i 2014 oppe i Örnsköldsvik. Det var en helt fantastisk oplevelse når klokken ringede og vi havde vundet finalen mod Rönnby med 3-2.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Der må jeg nok pege på Malmö FBC’s Ellen Rasmussen. En meget ung spiller, men som allerede viser sit potentiale i SSL og som kommer til at blive en af de bedste spillere i Sverige en dag.

Hvem ville du gerne spille på hold med

En stor drøm er selvfølgelig at en dag spille sammen med Anna Wijk (KAIS Mora). Hun er en af de bedste kvindelige floorballspillere lige nu. Hun spiller altid hurtigt, smart og hjælper altid sine medspillere.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Mest af alt glæder jeg mig til at komme til at spille noget mere floorball på international niveau, da jeg syntes at det er ekstremt sjovt og en helt anden floorball end den man finder i de nationale ligaer. Desuden glæder jeg mig til at møde flere floorballspillere fra hele verden og finde ud af hvordan sporten ser ud hos dem.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Jeg mener at jeg bringer en stabilitet og ro i spillet, som kan bidrage til at man får mere styr på spillet og at man hurtigere og nemmere kan finde de lette løsninger.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Det er bare at hjælpe mit hold på bedste mulige måde, om det så resulterer i meget spilletid, så er det bare en bonus.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Selvfølgelig syntes jeg at det er vigtigt at fremme kvindefloorball, men for at dette skal blive lettere så tror jeg det er vigtigt at forsøge at fremme hele sporten først. Dette kan gøres gennem at få flere personer interesserede i floorball, så vil finansieringen og mulighederne for at udvikle kvindefloorball også komme.

Jeg siger mange tak til Martina og hepper på hende og holdet, første gang den 4 december!

Leave a Reply

Blogstats

  • 578,625 hits
