Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Kit Brieuc Bærentsen

Leave a comment

November 26, 2015 by Kristine Hamann

 

3. Baerensten Kit (Forward)

Navn: Kit Brieuc Bærentsen, Alder: 24+ (eller måske 35;)), Klub: Esbjerg Sharks, Position: Wing, Nummer: Til dette VM er jeg #3, men har tidligere været #11, #14, #27, #28, #29, #30…. Foretrækker dog #24! Spiller med #4 på sharks damehold og #6 på sharks herrehold. Sikke en smøre bare for et nummer :p.

Antal landsholdskampe og antal VM du har deltaget i: ca. 35 kampe og det kommende VM  bliver mit 3.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Jeg har tidligere spillet rullehockey og ishockey, og en af mine holdkammerater fra ishockey var begyndt til floorball, så jeg tænkte, at det måtte jeg da også prøve.

Jeg begyndte sideløbende med ishockey i 2005, men stoppede ret hurtigt da ishockey VM og træningen hertil blev prioriteret højere. Begyndte igen i 2007, og har spillet lige siden, kun afbrudt af to graviditeter.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Jeg elsker at træne/spille, og har meget få dage hvor jeg ikke gider.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Jeg har haft flere gode ture med landsholdet, men den bedste oplevelse er helt klart pokalfinalen i 2007, hvor vi vandt!

I kampprogrammet stod der, at hele floorball Danmark holdte vejret i et kort øjeblik, da vi slog de nærmest uovervindelige danske mestre fra Frederikshavn Bulldogs i semifinalen (bedste mål klasket ind i overtiden), men at hvis vi skulle vinde finalen over Jægerspris Underducks ville det være et mirakel!

Men i Esbjerg spiser vi hunde og ænder 😛

Bedste spiller du har spillet sammen med

Cecilia Di Nardo, Stinne Jørgensen, Maria Olausson og Camilla Bjerregaard!

Hvem ville du gerne spille på hold med

Jeg har nogle fantastiske holdkammerater allerede, men jeg ville da ønske at Esbjerg, ligesom fx Århus, kunne trække nogle af de bedste piger til byen for evt. at studere.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Kampene, stemningen og være sammen med en flok skønne tøser, og teamet bag holdet.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Alder, masser af alder :-/ Det kan forhåbentlig også læses som erfaring! Synes jeg er med til at skabe en god stemning, og får da ofte at vide at jeg smiler meget. Jeg er også en fighter og gir aldrig op!

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Jeg vil kæmpe bagdelen ud af bukserne, for mig selv og for holdet. Jeg tror på, at vi kan vinde vores pulje, og derefter ser det, på papiret, ud til at vi møder tyskerne, som vi lige har spillet 5-5 mod, så den skal også vindes! Herefter er bolden rund og alt kan ske!

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Kvindefloorball skal eksponeres meget mere, og vi skal ud på skolerne og have fat i de helt unge piger.

Jeg siger mange tak til Kit for hendes fantastiske besvarelse (alder kan noget ;)) og hepper på hende og holdet i december!

Leave a Reply

Blogstats

  • 465,357 hits
