Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Maria Amalie Møller

Leave a comment

November 24, 2015 by Kristine Hamann

31. Amalie Moller Maria (Goalkeeper)

Navn; Maria Amalie Møller, Alder; 16, Klub; Herlev Floorball Club.Position; målmand, i klubben spiller jeg i nr.2 og på landsholdet spiller jeg i nr. 31. Antal landsholdskampe og antal VM du har deltaget i; 0 (1 kamp på bænken til Denmark Open).

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Min bror spillede floorball et par år før jeg begyndte at spille, så jeg så mange floorball kampe i weekenderne før jeg selv begyndte at spille. Da jeg var omkring 10 år, prøvede jeg selv at spille, så jeg har nu spillet i omkring 6 ½ år.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Motivationen til floorball kommer meget fra landsholdet. Det er sjovt at spille sammen med nogle der brænder lige så meget for det som man selv gør.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

En fed oplevelse med floorball som jeg husker er Selected player. Det er virkelig en god camp, hvor man får rigtig gode venner.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Carina Kaarsberg, fordi hun har lært mig virkelig meget. Hun bringer noget til et hold, som jeg ikke har oplevet fra andre. Derudover er hun er meget social og er god til at lære fra sig.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Alle dem der spiller på landsholdet er dygtige spillere, som selvfølgelig ville være fantastiske at spille på hold med. Men hvis jeg skulle vælge en person, ville det klart være Anne Sofie Thaarup, fordi hun er en virkelig rutineret spiller og en stabil back.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Mest af alt glæder jeg mig til oplevelsen. Det er mit første VM, så jeg er mest med for at få erfaring. Højdepunkterne bliver selvfølgelig kampene.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Som sagt er jeg jo ny på holdet, så jeg tror at det jeg kommer til at bidrage mest med er godt humør, og kampgejst.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Jeg kommer formentlig til at sidde meget på bænken da jeg er 3. målmand, så jeg håber bare på noget spilletid, så jeg kan bevise, at jeg også har fortjent at være med.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Der er brug for noget reklame for floorball. Skolerne er en god måde,at få udbredt sporten på og få fat i nogle spillere, der starter i en ung alder.

Jeg siger mange tak til Maria og hepper på hende og holdet i december.

Leave a Reply

Blogstats

  • 466,486 hits
