Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Nanna Møller Sørensen

Leave a comment

November 21, 2015 by Kristine Hamann

30. Sorensen Nanna (Forward)

Navn: Nanna Møller Sørensen, Alder: 16, Klub: Frederikshavn Blackhawks, Klub nummer  og position: 2 og center, Landsholdsnummer og position: 30 og forward. Antal landskampe og antal VM: Jeg mener at jeg har spillet 6 landkampe. Jeg har ikke deltaget i VM før, men jeg var med til VM-kval i Februar.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Jeg startede egentlig til floorball som en vintersport, da jeg var meget glad for fodbold, som jo er en sommersport, og gik meget op i det. Så i starten var det mest for at lave noget sport om vinteren. Min søster gik også til floorball og det var nok også noget der fik mig til at starte. Jeg tror jeg var omkring 11 år da jeg startede, så det må være lidt over 5 år jeg har spillet.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Det må nok være selve sporten, jeg elsker at spille floorball. Jeg elsker når jeg kan mærke at jeg forbedrer mig. Men det giver helt klart også det ekstra at vide, at man skal til en træning med nogle dejlige damer.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Min bedste floorball oplevelse er helt klart da jeg blev kåret til ”Årets Fund”.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Jeg har spillet sammen med mange spillere, som er gode på hver deres måde. Cecilia Di Nardo, Helle Grønbech og Camilla Bjerregaard er tre skide dygtige og rutinerede spillere hvor man altid kan føle sig sikker på banen, når man spiller med dem.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Alle dem der spiller i Frederikshavn Blackhawks på dame eliten;)

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Jeg glæder mig i det hele taget til VM, da det jo er mit første. Glæder mig til at se hvilken rolle jeg får på holdet, hvor langt vi når og hvor mange kampe vi vinder, til at spille floorball og selvfølgelig til at være sammen med holdet. Kan ikke vente!

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Ungdom, forhåbentlig god stemning og masser af energi.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Til VM-kval fik jeg begrænset spilletid, så mit mål er at få mere spilletid til VM og forhåbentlig lave en masse point.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Først og fremmest skal der lægges mere fokus på ungdommen, flere unge piger skal i gang med at spille floorball. Sporten skal udbredes yderligere, helt ud i de små byer (også store selvfølgelig) så folk kan få en fornemmelse af hvad floorball egentlig er.

Jeg siger mange tak til Nanna og hepper på hende og holdet i december

Leave a Reply

Blogstats

  • 522,924 hits
