Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Klara Fjorder

Leave a comment

November 20, 2015 by Kristine Hamann

5. Klara Fjorder(Forward)

Navn; Klara Fjorder, Alder; 17, Klub; Copenhagen FC, Klubposition; center/wing med nummer 5, Landsholdsposition; forward og nummer; 5, Antal landsholdskampe og antal VM du har deltaget i; landskampe=1 & VM=0.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Min storebror var med til at starte floorball op på min gamle skole i Schweiz. Da han havde spillet i et stykke tid, skulle jeg selvfølgelig også prøve det. Jeg har elsket at spille floorball siden da.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Viljen til sejr og at gøre mit bedste hver gang jeg sætter fødderne på en floorball bane.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Oplevelse – at synge nationalsangen i det rød/hvide tøj for første gang (selvom jeg ikke helt kan den endnu).
Mål/assist – Da jeg var med til at afgøre semifinalen i Schweizermesterskaberne på straffe i 2012.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Grundet hans overblik og evnen til at finde spillere i de små rum, er Simon Bondo klart den spiller, jeg har mest glæde af at spille med. Han er en spiller der aldrig lader dig give op, og man får altid lyst til at kæmpe videre, når man spiller med ham.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Anna Wijk – Klart en af de bedste kvindelige floorballspillere i verden, så hvem ville ikke spille sammen med hende?

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Jeg glæder mig mest til oplevelsen i sig selv, men også at prøve kræfter af på internationalt plan.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Forhåbentligt bidrager jeg med stabilt spil, højt humør og et par gode mål.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Som sagt, at prøve kræfter af på internationalt plan og lære så meget som overhoved muligt fra de erfarne spillere på holdet.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

I bund og grund handler det om at få flere unge piger til sporten. Lige nu er der mange piger, som bliver nødt til at spille på drengehold, hvilket godt kan virke lidt skræmmende. Det resulterer i, at mange piger stopper med at spille floorball. Så når der er nok piger, skal der oprettes en ren pige turnering. Dette er langt ude i fremtiden, men håber dog stadig på, at det kan bliver en realitet.

Jeg siger mange tak til Klara og hepper på hende og holdet i december!

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 509,325 hits
