Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Carina Vestergaard

Leave a comment

November 19, 2015 by Kristine Hamann

12. Vestergaard Carina (Defender)

Navn ; Carina Vestergaard, Alder; 22 år, Spiller i AaB Floorball. Klubnr; 12, position; forward, landsholdsnr; 12, position; forward. Jeg har været til 8 landsholdskampe. Jeg har ikke været til et VM før kun til VM-kvalifikation i Letland her i 2015.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Jeg har gået til forskellig holdsport, men da jeg gik i folkeskole, spillede vi Floorball til idræt og derefter begyndte jeg til træning i AaB på deres pigehold. Efterhånden kom jeg op på elitedame holdet, jeg har spillet i 8 år i AaB.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Det er motiverer mig er at komme til træninger, hvor alle yder det bedste, og at man kan være i godt humør.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Der er mange gode oplevelser, men husker især den gang vi vandt pokalguld. Mit bedste mål er nok den gang jeg scorede i DM finalen i Randers, på et frislag, hvor jeg udlignede til 2-2.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Den bedste spiller jeg har spillet sammen med, er nok Stinne Jørgensen. Hun har godt overblik, er altid positiv og bidrager med en masse til holdet.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Jeg har det super godt på AaB holdet, så vil ikke bytte nogen ud.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Jeg glæder mig utrolige meget til og få den oplevelse sammen med holdet.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Tror jeg bidrager med mit gode humør og med min spilforståelse.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Håber vi kan komme langt til VM og alle kæmper for det, det vil jeg gøre.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Først og fremmes skal klubberne ud på en masse skoler og vist floorball frem, da det er ungdommen vi skal have fat i, især piger.. Man kunne også vise dansk floorball noget mere frem på net eller tv, så det kommer ud i verden, især damefloorball.

Jeg siger mange tak til Carina og hepper på hende og holdet i december.

Leave a Reply

Blogstats

  • 509,756 hits
