Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Katrine Kammann Andersen

Leave a comment

November 16, 2015 by Kristine Hamann

 20. Andersen Katrine (Defender)

Navn; Katrine Kammann Andersen, Alder; 18, Klub; Frederikshavn Blackhawks. Landsholdsposition; back, nr. 20, klubposition back/forward, nr. 42. Antal landsholdskampe : 7 Antal VM: 0.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Som barn har jeg dyrket en masse forskellige sportsgrene, men i sidste ende var det floorball, der tiltalte mig mest. Jeg har spillet floorball siden år 2011.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Siden jeg var helt lille, har min store drøm og mål altid været at komme på landsholdet, derfor har det altid motiveret mig meget. Jeg kan godt lide følelsen af, at man kan se fremskridt for sit hårde arbejde.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Da jeg og mit hold vandt DM guld 13/14.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Jeg har igennem tiderne spillet sammen med mange dygtige floorballspillere, men helt specielt Helle Grønbech, som har været god til at lære mig en masse, idet vi spiller samme position på banen.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Det er et svært spørgsmål, da jeg kender mange dygtige damespillere, men det bedste er helt klart, at spille sammen med dem, som er udtaget til landsholdet nu og de piger jeg spiller med i klub.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Lige nu ser jeg mest frem til oplevelsen, idet jeg aldrig har været med til et verdensmesterskab før, men kampene bliver helt sikkert dagens højdepunkt.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Jeg er en ung og forholdsvis erfaren spiller, som på længere sigt vil komme til at blive en af de vigtigere spillere på det danske landshold. Jeg vil selv mene, at jeg bidrager med seriøsitet og hårdt arbejde.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Lige nu står jeg i den situation, at det er mit første VM, så jeg er helt sikkert med for at lære og blive dygtigere på internationalt plan. Det er vigtigt for mig, at jeg kan få bevidst, at jeg er værd at satse på, som en fast og stabil spiller på det danske landshold.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Jeg mener, at floorball skal promoveres noget mere ved fx at opsøge folkeskoler el. Der kan eksempelvis arrangeres en skolefloorballturnering.

Jeg siger mange tak til Katrine og hepper på hende og holdet i december.

Leave a Reply

Blogstats

  • 522,947 hits
