Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Maria Helander

Leave a comment

November 15, 2015 by Kristine Hamann

7. Helander Maria (Defender)

Navn; Maria Helander, Alder; 20, Klub; Warberg IC, Landsholds- og klubspillernummer; 7, Position; Back. Hun har deltaget i 15 kampe med A-landsholdet og 4 kampe med u19 landsholdet. 1 VM med hvert hold.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Det var min stedfar Jeppe Hansen som fik mig til at starte da jeg var en 13-14 år. Han hjalp med at starte et u15 drengehold op i Århus dengang, som jeg spillede med på.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Det er simpelt, jeg synes det er skide sjovt!

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Det var da jeg lavede mine første point i eliteserien, hvor jeg scorede 2 mål i en 5-4 sejr over ærkerivalerne TÅF!!

Bedste spiller du har spillet sammen med

Therese Arneson i Warberg IC – hun er en fryd for øjet på en floorballbane!

Hvem ville du gerne spille på hold med

Kristine Sørensen – helt fantastisk er hun! Hun er virkelig en spiller jeg er tryg med. Super teknik og hurtig + så spiller hun klogt.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Jeg glæder mig rigtig meget til det hele! At bo på hotel med en masse mennesker jeg har det godt med, se hvilken mad vi får (spiser de kommen i Finland?) og sidst men ikke mindst at se hvor langt vi kan komme

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Jeg spiller en solid og fysisk stærk back med et godt overblik. Derudover håber jeg, at mit altid gode humør og åndssvage jokes, bidrager til godt sammenhold!

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Hvem drømmer ikke om at spille en afgørende rolle i de vigtigste kampe? Så det har jeg tænkt mig.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Jeg tror først og fremmest at klubberne skal til at tage damefloorball mere seriøst. Jeg kender ingen klubber ud over min gamle klub i Århus der prioriterer damefloorball lige så højt eller højere end herrefloorball.

Jeg siger mange tak til Maria og hepper på hende og holdet i december!

Leave a Reply

Blogstats

  • 421,144 hits
