Optakt til VM Kvindefloorball – Redningsprocent på 95,23! Camilla Bjerregaard

Leave a comment

November 13, 2015 by Kristine Hamann

99. Bjerregaard Camilla (Goalkeeper)

Det har jo ikke helt kunne gå min næse forbi at en vis landsholdsmålkvinde præsterede at vise alle landsholdsmålmændene baghjul, med 95,23! i redningsprocent ved den lige afviklede Denmark Open.

Nærmeste konkurrent til bedste redningsprocent skulle findes mellem mændene, i klubkammeraten Michael Ejlerskov med 90,90%.

Heldig er Copenhagen FC, der kan pryde sig af at have begge målmænd i båsen.

Derfor måtte jeg bare høre Camilla lidt nærmere om Denmark Open og det kun at være sølle 4,77% fra at kunne kalde sig muren.

Hvordan det er at slå mændene, man kunne kækt sige, på målstregen?

Ja og det var vist også kun lige på målstrengen, kun et enkelt mål der skiller mig og Ejler. Jeg blev da selv overrasket over min redningsprocenten, det er da altid en god følelse når man har klaret sig godt og det giver mig selvtillid i forhold til VM lige rundt om hjørnet.

Hvordan kommer man til det stadie hvor man kun lader 4,77% gå ind som målmand?

Det gør man ganske enkelt ved at have et godt sammenspil som hold! Jeg vil slet ikke ligge skjul på at min præstation er baseret på samarbejdet på hele holdet, lige fra forward til center til back og i sidste ende keeperen der sidder i kassen.

Hvad skal der til i sammenspillet med holdet for at kunne levere sådan en præstation?

En god kommunikation mellem mine backer og center er essentiel. Udover dette har vi alle nogle specifikke opgaver og aftaler der skal overholdes når det handler om vores defensive spil. Selvfølgelig vil der i en kamp altid opstå situationer, hvor man bliver nødt til at improvisere og handle på instinkter, og i weekenden traf jeg heldigvis nogle rigtige beslutninger..

Nu stod jeg heller ikke hele Tysklandskampen og må sige at de pressede os højt og min medkeeper Anna Bang gjorde et kanon stykke arbejde. Min redningsprocent ville nok have set anderledes ud, hvis jeg havde stået hele den kamp.

Er dit resultat ved Denmark Open udtryk for, at du er ved at være klar til forstående VM?

Ja det kan man godt sige, jeg føler mig klar og glæder mig vildt meget til VM.

Har du mere i ærmet som vi kan glæde os til?

I skal glæde jer til at se vores nye og yngre spillere i aktion, se rutinen gå forrest og ikke mindst se os vinde vores gruppe.

Så siger jeg tak til Camilla og glæder mig til at se hende repræsentere Danmark ved VM i Finland nu her til december, så pøj pøj til dig og holdet, jeg krydser fingre.

Leave a Reply

Blogstats

  • 576,997 hits
