Optakt til VM i kvindefloorball – 10 spørgsmål til Theresa Møller Christensen

Leave a comment

13/11/2015 by Kristine Hamann

6. Christensen Theresa (Forward)

Navn; Theresa Møller Christensen, alder; 20 år, hun spiller i Hvidovre Attack FC. Spillenr i klub; 3, position; wing og center, Landsholdsspiller nr. 6, position; forward. Hun har deltaget i 9 landsholdskampe, har været med til et VM kval og til U19 VM men dette er hendes første VM på Kvindelandsholdet.

Hvad fik dig til at starte med at spille floorball og hvor længe har du spillet

Det var min søster som på det tidspunkt var pige træner i Herlev, der fik mig til at starte til Floorball. Jeg var omkring 11 år da jeg startede i Herlev og efter en sæson rykkede jeg til Hvidovre, hvor jeg har spillet lige siden, så det passer med at jeg er i gang med min 9’ende sæson nu.

Hvad motiverer dig som floorballspiller

Det der motivere mig allermest når jeg kan se min træning begynder at give resultater, og jeg kommer tættere på at mine mål. Dette gælder både som hold og personligt, for mig er det vigtigt at jeg har mig nogle klare mål jeg går efter. Til de daglige træninger er det rigtig vigtig for min motivation, at jeg ved, at når jeg kommer til træning, så er vi der alle sammen for at blive bedre, og vi gør vores bedste, alle fra unge spillere, gamle og vores trænere.

Bedste floorball oplevelse/mål/assist

Min bedste Floorball oplevelse, må være, da jeg i 2012 var med til U19 VM i Slovakiet, og jeg sammen med det allerbedste piger vandt B-VM det var en kæmpe oplevelse, som jeg aldrig vil glemme.

Bedste spiller du har spillet sammen med

Den bedste spiller jeg har spillet sammen med må være Marie Krabbe, hun har siden jeg startede i Hvidovre Floorball klub været en stor inspiration, til hvor meget man kan, hun er ikke kun en super god Floorball spiller med god spilforståelse, kæmpe løbepensum og en kæmpe viljestyrke hun er også en super god holdkammerat både på og uden for banen.

Hvem ville du gerne spille på hold med

Man ville sagtens, kunne klippe og klistre et rigtig stærkt hold sammen af mange fantastiske spillere rundt fra hele Danmark. Men jeg vil på ingen måde bytte mit hold i Hvidovre ud, vi har udviklet os alt den tid jeg kan huske og vi er slet ikke nået i mål endnu. Som jeg altid har sagt så er vi en stor familie i Hvidovre og jeg elsker vores sammenhold, så jeg vil ikke bytte dem ud med nogen.

Hvad glæder du dig mest til ved VM 2015

Jeg glæder mig til det hele ! Det er altid en stor oplevelse at være med landsholdet, lige meget om det er en samling i Frederikshavn eller et VM-kval. Men jeg glæder mig rigtig meget til at skulle være sammen med Danmarks bedste spillere og trænere, og til at spille en masse rigtig god Floorball. Det er en kæmpe ære at få lov til at repræsentere Danmark. Det bliver en hel fantastik oplevelse.

Hvad mener du, du bidrager til kvindelandsholdet med

Jeg tror jeg vil kunne bridrage, med god gejst og viljestyrke.

Hvad er dine personlige ambitioner ved VM

Mine personlige ambitioner ved VM er at udnytte en hver chance til at vise hvad jeg kan og bevise at det er det rigtig valg at tage mig med til VM.

Hvordan tror du dansk kvindefloorball bedst fremmes

Jeg tror man skal starte i ungdommen, det er vigtigt at få ungdommen med, så der er noget man kan bygge på. Vi må ud at vise os frem på skoler, gågader eller lignende. Det er også en super god ting, du gør her, ved at lægge fokus på kvindefloorball.

Jeg siger mange tak til Theresa og hepper på hende og holdet i december!

Leave a Reply

Blogstats

  • 578,930 hits
