10 skarpe Jannik Engelhardt, Hvidovre

Leave a comment

10/11/2015 by Steen Houman

Han var på det danske U19 landshold tilbage i 2007. I den bedste floorballoplevelse, jo kan kun give ham ret, det er en af de mest medrivende U19 finaler der har været spillet, det i en tætpakket hal, der kunne ikke være flere tilskuere.

Han har været en stabil spiller hos Hvidovre i alle årene og en af kulturbærerne og har tidligere været den spiller der leverede over 20 point på en sæson

Bedste floorballoplevelse
Min bedste floorballoplevelse var, da vi vandt U-19 Dm mod Frederikshavn Bulldogs. Vi havde tabt finalen med både U-17 og U-19 flere år i træk, så det var en forløsning endelig at vinde. Kampen gik i overtid, og hallen var proppet med mennesker. Stemning var fantastisk, både på banen og på tilskuerrækkerne. Som prikken over i´et blev jeg kåret som kampen spiller.

Har du et kælenavn
Jeg bliver kaldt for ”Engel”

Bedste spiller du har spillet sammen med
Stefan Hedorf. Før han tog til Sverige, var han en eminent afslutter. Efter han kom hjem, er han lige så god til at sætte sine holdkammerater op. Hans teknik, skud og overblik er på højeste niveau. Og så er han den på holdet med det højeste kondital!

Hvem ville du gerne spille på hold med
Mika Kohonen. Jeg kan huske, at jeg så ham første gang til en 4-nationers turnering i Avedøre, hvor jeg var bolddreng. Det var magisk, når han havde bolden. Et par år efter, så jeg ham i en Sm-finale, hvor han spillede en medspiller fri med en førstegangsaflevering med baghånden over en halv banelængde. Bolden kom fra 4-5 meters højde.

Bedste mål/assist du har lavet
Bedste mål var mod Copenhagen i deres første sæson i ligaen. Jeg modtager bolden bag deres mål i deres venstre side. Jeg får vendt mig med front mod målet, og bliver herefter dubleret. Jeg trækker i mellem back og wing og møder deres center ved forlængelse af mållinjen. Jeg lobber bolden over centeren, mens jeg er i løb og helflugter bolden, på vej ned fra mit lob, op i nærmeste målhjørne.

Bedste assist var lige, da jeg var begyndt at få lidt spilletid. Jeg bliver smidt ind i en kamp mod et svensk første- eller anden divisions hold. Tonny Jensen og jeg får en 2 mod 2 situation, hvor Tonny fører bolden til højre, mens jeg løber til venstre. Tonny afslutter selv, og returen ryger ud til mig. Jeg laver en skudfinte, får begge svenskere til at sætte sig ned og lægger bolden stille og roligt på bagerste stolpe, hvor Tonny skyder den ind.

Hvem er den smarteste floorballspiller på dit hold
Kim Thobiassen.

Hvad motiverer dig som floorballspiller
Primært to ting:
Jeg bliver motiveret af, at jeg ved, at jeg kan blive bedre. Jeg er nu 26, men jeg har ikke spillet mange sæsoner uden længere skadespauser. Jeg ved, at jeg kan nå et højere niveau, end jeg har været på hidtil.

Jeg bliver motiveret af, at jeg synes, vi har et homogent hold, der spiller floorball på en måde, som jeg rigtig godt kan lide. Vi har ikke toppet endnu med den nuværende trup. Og så vi har en topmotiveret træner.

Den bedste øvelse
Jeg går ind for varierende træningsøvelser, der tager så meget udgangspunkt i spilrelaterede situationer som muligt, og som samtidig er relevant for den spillestil vi som hold udøver. Derfor har jeg ikke en bestemt favoritøvelse.

Hvilken bane/hal er den bedste at spille i
Det er AIC (Avedøre Idræts center). Der er trægulv, som jeg har trænet på altid, og så er her som regel varmt. Jeg har det bedst, når der er varmt i hallen.

Hvad er din rolle i et powerplay, hvis du kunne bestemme
Jeg har altid set mig selv som oplægger frem for afslutter. Jeg kan godt lide at stå ved baglinjen eller bag mål. På den anden side kan jeg også lide at tage slagsmålene foran mål. En af de to steder.

div 001
Han har været med i mange sæsoner, næsten fra dengang man spillede med det her udstyr

Leave a Reply

Blogstats

  • 620,618 hits
