Rundt om de spillede kampe i ligaen

Leave a comment

October 28, 2015 by Steen Houman

Vanløse-Benløse 1-8 (0-2, 0-2, 1-4)
Gæsterne kørte en stille og rolig sejr hjem over et Vanløsehold der nok bød op til dans. Der var gode momenter i spillet og de mange unge spillere kæmpede godt. Benløse var et niveau eller to bedre og kom på 0-5 inden hjemmeholdet fik en pind.
Vanløse ligner holdet der ikke skal i slutspil, men giv de unge spilletid og lad dem udvikle sig, så skal de nok komme.

Rødovre-Sunds 8-7 (1-1, 0-3, 6-3, 1-0)
Endnu en Rødovresejr efter slinger i valsen. Rødovre viste stærkt backspil og havde bolden mest, mens Sunds levede på omstillinger og duen Søren Holm og Mikkel Skov.
Rødovre var bagud 1-4 inden de sidste 20 min, men på små 12 min havde de bragt sig på 5-4. Sunds viste høj moral og vendte på 3 min stilling til 5-7, inden 2 backmål fra Rødovre, det sidste 2 min før tid sendte kampen i overtid.
Her lukkede en af dagens bedste Martin Erichsen kampen til 8-7

Copenhagen-Frederikshavn 9-4 (2-2, 3-1, 4-1)
Det var en kamp der var tættere end hvad tallene fortæller, for gæsterne var foran 1-2. Siden blev det 5-3, og her kom så det afgørende moment. 2 mål scoret i boxplay sendte Copenhagen på 7-3, og så den kamp lukket.
4 mål i powerplay og 2 i boxplay lavede Copenhagen, det havde Frederikshavn ikke råd til

Hvidovre-AaB 4-5 (2-0, 1-2, 1-3)
Nok havde jeg rost AaB for at spille godt de første 16 min mod Benløse, men jeg havde ikke set dem vinde i Hvidovre.
Det var der nok heller ikke mange der havde da hjemmeholdet kom på 3-0 tidligt i anden periode.
AaB fik dog lov at have bolden meget og spillede den godt rundt, hvos Hvidovre ikke helt fik skabt et pres på AaB. Men fører man 3-0 hjemme, ja så er sejren vel hjemme.
To unge backs med erfaring fra U19 landsholdet tog ansvar. Rasmus Overgård lavede 3+2 og Jesper Schmidt 1+1, og så vendte kampen. AaB førte 3-4 inden Hvidovre kom på 4-4.
Slutteligt satte under Overgaard bolden ind til 4-5 stillingen, og med 15 min igen, blev det tæt. Men AaB holdt godt fast og hentede en flot sejr, mens Hvidovre noget skuffet må se hinanden i øjnene.

floorball171

Leave a Reply

Blogstats

  • 509,790 hits
