Floorballligaen, lidt om holdene

Leave a comment

05/10/2015 by Steen Houman

Før sæsonen lavede jeg en optakt på hvert enkelt hold, hvor jeg vejede for og imod hvert enkelt hold. Nu er de første kampe spillet og en kort kommentar er vel på sin plads.

Stillingen er således

Hold Kampe V U T Score Point
1. Benløse FC 3 3 0 0 17-10 9
2. Rødovre FC 4 3 0 1 21-17 9
3. BFC Vendsyssel 3 3 0 0 26-12 9
4. Hvidovre Attack FC 2 1 0 1 10-9 3
5. Copenhagen FC 4 1 0 3 22-28 3
6. Sunds Seahawks FC 3 1 0 2 14-17 3
7. Frederikshavn Blackhawks 3 1 0 2 21-17 3
8. Vanløse Floorball 2 0 0 2 4-13 0
9. AaB Floorball 2 0 0 2 7-19 0

Tager vi dem som stillingen er;
Benløse
Benløse ligger flot nummer 1, sejre over Rødovre 7-3 og Copenhagen 5-4 (efter 2-4) tegner et billede om et særdeles stærkt Benløsehold, der vil mere end det jeg har spået dem til, nemlig en 4.-5.plads.
Flot

Rødovre
Spillet har ikke været prangende over 60 min, men holdet har højt niveau. Udfordringen er at finde det stabile spil frem samt at få defensiven på plads igen. Er det svækkelsen offensivt til denne sæson, der gør at holdets stærke backs har følt sig presset til at levere mere?
2,9 mål blev der scoret mod Rødovre i sidste sæson per kamp, i denne sæson er det 4.25

Brønderslev
De har cruiset derudaf og ikke rigtig blevet presset endnu. Jeg påpegede at truppen måske var for smal, specielt defensivt, men der bliver scoret færre mål mod dem i denne sæson foreløbig, end sidste sæson

Hvidovre
Det er blot 2 kampe at dømme dem udfra. God indsats hvor de længe var med mod Brønderslev, samt en 8-3 sejr mod Sunds, hvor de dog efter en god start kom under pres og først med et selvmål til 3-6 fik lukket kampen.
Hvidovre har dog set gode ud, og med Heorf og Eriksen har de to spillere der alene kan afgøre kampene

Copenhagen
Jeg havde tippet dem til en mulig kandidat af tre hold til en DM finale, men det har haltet for holdet, og det har faktisk været offensivt de har haltet. 7 mål scorede de i snit per kamp sidste sæson, i år er det noget mindre.
Copenhagen skal til at få nogle sejre, nu venter de hold der burde ligge under dem, så mon ikke det er et sultent hold der venter på de kampe

Sunds
Det har set fornuftigt ud, holdet forventede jeg ville få det vanskeligt og slutte på en af de tre nederste pladser, og det tror jeg stadig. Men spillet har set fint ud, krydret med en god sejr over Vanløse. Forsvaret står ligeså bedre end sidste sæon. Det er vigtigt.

Frederikshavn
Masser af ros til holdet jeg tror kan drille og som kan slutte fra nr.4-6. Men trods godt spil, er det endnu blot blevet til 1 sejr over bundholdet AaB. Men masser af positive takter, og holdet er bedre offensivt i år end sidste sæson.

Vanløse
Jeg har tippet dem til at kunne snuppe bundpladsen. primært sammen med AaB. De har nogle særdeles gode spillere, og sidste sæson viste de rigtig fine takter, men det kunne de ikke holde over 60 min.
Nu har de kun spillet 2 kampe og 0 point og en score på 4-13, men holdet skal i gang, sidste sæson lavede de over 4 mål per.kamp, laves der ikke mål, så vinder man ikke kampe

AaB
De er tippet til en bundplacering, og det er et svækket hold i forhold til tidligere sæsoner. Holdet har vist momentvis fine takter, og havde Frederikshavn godt stresset.
Udfordringen er at lave de nødvendige mål og få lukket af bagude. Nu er der kun spillet 2 kampe, men 19 mål imod sig er for mange, det er ligaens dårligste forsvar. Så er der pres på angrebet for at levere

Vidste du at jeg er nomineret til årets sportsblog 2015, gør mig og de andre en tjeneste og gå ind og stem på den du syntes skal vinde

floorball125 floorball127 floorball132 floorball124 floorball114 floorball111 floorball117

Leave a Reply

Blogstats

  • 578,917 hits
