#Floorball, Duksene i medieklassen

4

April 24, 2015 by Steen Houman

Ligaen er slut, den sidste bold er spillet og det er tid at se lidt på de 10 hold rent mediemæssigt.

Tjekker man de 10 hold for hvor mange de er lykkedes at komme i medierne, så er de samlet set lykkedes med 1910 artikler. Primært i regionale og lokale medier.

Det interessante for enhver klub er at kunne dokumentere en værdi for sponsoren. Hvor ofte er vi omtalt i medierne, og hvor ofte er vi så i, hvor der er et billede hvor sponsor fremgår med navn/logo.

Nu er de fleste sponsorer nok mest medlidenheds- og hjertesponsorer. Men skal en klub tage sit produkt mere seriøst, er det noget der er værd at kigge på.
For antal gange klubben er i medierne holdt op med opsalgstallet, det giver en ide om værdien.

Ser jeg isoleret på antal artikler i medierne, så ser dukselisten således ud

Frederikshavn 263
Benløse 252
Rødovre 236
Hvidovre 223
Copenhagen 180
Brønderslev 174
Århus 165
Vanløse 141
AaB 138
Sunds 138

Med 10 klubber, så ville en gennemsnitstal være 191 artikler for hver klub. Dermed er der 4 klubber der trækker op, så ros til Frederikshavn, Benløse, Rødovre og Hvidovre.

IMG_3124

4 thoughts on “#Floorball, Duksene i medieklassen

  1. Hvilket værktøj har du benyttet til at finde ovenstående tal?

  2. Tak for svaret, håbede det var et gratis værktøj 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blogstats

  • 416,286 hits
%d bloggers like this: