#Floorball, lokale konsulenter i DaFU

Leave a comment

April 9, 2015 by Steen Houman

Vækst.
Netop vækst er ofte et af de emner jeg kredser om, når jeg skriver på min blog. Det jeg godt kunne tænke mig, for at understøtte væksten, er en række lokale konsulenter. De skal hver især have nogle mål, det kan være at starte nye klubber op, få ungdomshold igang i eksisterende klubber. Lave samarbejde mellem klubber i områder, og få lokale små turneringer op og stå…gerne via en JAMBOREE

De lokale konsulenter, skal være i de områder, hvor DaFU ønsker at der skal ske mere.
Men ligeså for at understøtte en allerede igangværende udvikling.

Gulerod.
Hver konsulent får således en specifik opgave, og afhængig af hvor godt den løses, ja så er der en bonus på op til 5000,- skattefri kroner samt kørepenge op til 5000,-
det vil sige en mulighed for at tjene 10.000,- på den sport man elsker.

Nu skal det ikke være pengene der afgør dette, men det vigtige er faktisk at man har en aftale med nogle personer, og giver dem et honorar for en konkret opgave.

Jeg er overbevist om at der findes mange gode ildsjæle som gerne ville være med til at understøtte sportens udvikling.

Men hov, er det ikke sådan noget som udviklingskonsulenten skal lave. Jo det er det lige præcis, men der er en tidsfaktor der også spiller ind. Så klubkonsulenterne, de skal være den forlængede arm, de kan ligeså bedre agere i det område de bor i.

Får vi et sådan setup, tror jeg på endnu mere vækst.

Pointen er at de lokale konsulenter langt bedre kender deres lokale område og lettere kan organisere og tage de kopper kaffer det kræves.

Skal florball vækste, og det skal vi, så tror jeg på vi skal finde langt flere klubber og vi skal have langt flere lokale initiativer til at understøtte en vækst.

Ligeså er det meget specifikke opgaver de lokale arbejdsbier skal have.

Økonomi.
Floorball har fået en del penge via vision 25 50 75, og jeg ville smide 10.000 til 8 mand årligt, men at midlerne kun kommer til udbetaling, såfremt der er opfyldt dele af en kontrakt.

floorball18

Leave a Reply

Blogstats

  • 522,780 hits
