#Floorball, lidt om ungdomsfloorball og turneringen

Leave a comment

January 8, 2015 by Steen Houman

Jeg skrev for et par dage siden om Frederikshavn Blackhawks der spillede turnering i Sverige, det indlæg fik en af deres ledere til at komme med denne indsigtsfulde kommentar:
Jeg vil gerne byde lidt ind her: Jeg mener at DAFU burde indse at floorball ikke kan udkonkurrere fodbold.Derfor mener jeg at sæsonen i floorball skal starte i uge 44 (efter efterårsferien) og slutte i marts med et Landstævne.Derved udgår man et overlap på de fleste ungdoms fodbold turneringer,hvilket gør at man ikke skal vælge fra i en ung alder.I U17 vest har vi eksempelvis kun 6 kampe på en sæson der er 6 måneder, med sidste kamp i januar,hvilket betyder at vi skal vente 3 måneder uden kamp inden landstævnet.!!!Derfor mener jeg også at den varer DAFU tilbyder os som klubber er for dårlig målt med det tilmeldings gebyr vi betaler.Jeg mener man som klub burde have krav på minimum 12 turnerings kampe i alle ungdoms rækker.Det kan gøres ved at ligger flere spillerunder ind alt efter hvor mangler hold der deltager.6 kampe på en sæson er jo alt for lidt for de børn og ledere som elsker denne sport.

John Hørby er det som skriver, og han har været med i sporten i mange år, som spiller, træner og leder.
Han er en af de mange dygtige kloge hoveder der er ude i landet, og er du enig med ham i den pointe han kommer med?

Skulle jeg komme med mit indspark, så er DNA i at udvikle spillere der skal være gode på sigt, faktisk at det på ingen måder skader at være alsidige i sit valg af sport, så kombi mellem fodbold og floorball, det er lige til, undskuld udtrykket, højrebenet.

floorball hedorf3

 

Leave a Reply

Blogstats

  • 507,481 hits
