#Floorball, værktøj til trænerne

Leave a comment

December 10, 2014 by Steen Houman

Jeg starter med at tilstå det, jeg kan godt lide den slags gadgets/værktøjer, der understøtter en træner.

Igår havde jeg et interessant møde med en, hvis firma laver software til ishockey.
Men de laver faktisk til alle holdsporter.

Det interessante var, at det enkelte hold kunne købe en licens, og så bruge dette redskab i kampene under hele sæsonen.

Softwaren fungerer ved at der sidde en og følger med på en bærbar, og markere med mus på skærm, hvor de kommer afslutninger fra, om afslutning ramte mål, gav mål, var ved siden af eller blev blokeret.
Ligeså markerer man hvem der lavede skud, og hvem der faktisk også lavede en evt. Blokering.

Efter hver periode kan du hive stats ud med det samme, så du som træner har et grafisk billede af:
Hvor kommer dine egne skud fra
Hvor skyder modstanderne fra

Således at du til periodepausen har brugbar input til at justere.

Nær du så har spillet flere kampe, begynder du at få et overblik over hvor er det vi laver mål og hvordan.
For det er muligt at lave den feature der hedder
Mål ved omstilling
Mål etableret spil udefra
Mål etableret spil fra ‘slottet’
Mål ved standardsituationer

Samtidig ser du også hvor er det at dine modstandere laver mål på dig, og hvad der skal forbedres.

Pris for en licens i en sæson, faktisk ikke mere end 4-500 euro

Var jeg træner, ville jeg forlange at klubben stillede dette til rådighed for mig.

Læs mer om det her

Leave a Reply

Blogstats

  • 522,947 hits
