#Floorball, funderinger på VM

Leave a comment

December 10, 2014 by Steen Houman

Jeg kunne godt tænke mig lidt statistik til at underbygge min egen fornemmelse.

Men når to jævnbyrdige hold møder hinanden, så ser jeg en trend i at det er svært at lave mål i etableret spil.
De fleste mål i de kampe kommer ved:
Omstillinger
Powerplay
Standard

Der kommer ikke mange mål som følge af etableret spil.

Omvendt når to hold mødes, hvor der er større forskel, ser jeg en trend i at de kommer langt flere mål i etableret spil fra det gode hold, mens det knapt så gode hold, har svært ved bare at få gang i et etableret spil.

Antallet af gange, hvor det svage hold kan lave 5 pasninger i streg på modstandernes banehalvdel, de er meget få.

Leave a Reply

Blogstats

  • 421,213 hits
