#Floorball, karakterbogen

Leave a comment

December 7, 2014 by Steen Houman

I januar måned skal alle floorballklubber indberette deres medlemstal, og just medlemstallet er en god indikator på sportens status.

Hvordan står det til, er der vækst eller går det tilbage.

Med en skolereform i år 1, har der været meldinger og stikprøver der nogen steder viser tilbagegang på 30%.

Om det er så slemt tror jeg ikke, omend der lokalt sikkert findes eksempler på dette.

Markedet har med skolereform ændret sig, og det betyder også at de klubber der ikke tænker dette ind i deres klubstruktur, kan blive ramt.

Men hvordan ender Floorball, jeg har alle år sagt det er bare et spørgsmål om tid så går det stærkt.
Men må erkende at nogle gange er det bedre at vækste stille og roligt fremfor at lave store vækstspring.

Udviklingen som den har været de seneste år, har ikke været opløftende, det har der været forklaringer på, men skal der vækst, så skal det ske i tætter samarbejde mellem klubber og DaFU..

Der er sat flere interessante projekter igang sammen med klubberne, det skal gerne give bonus, så jeg krydser fingre for et plus for Floorball.

Så må jeg se hvornår et af mine mål for sporten nås, nemlig delmålet 10.000 spillere (i 2010 som jeg mente i 2003).

Hvornår det sker er ikke så afgørende, det kommer, og Floorball bliver større end dette, sporten må have som ambition at vokse sig forbi volley og basket til T starte med

Leave a Reply

Blogstats

  • 419,772 hits
